Inklimming (bv. door een ladder te plaatsen en via een raam van de bovenverdieping)
Gebruik van valse sleutels
Gebruik van gestolen of verloren sleutels
Heimelijke binnendringing (bv. iemand die zich voordoet als een medewerker van de energieleverancier die de meterstanden komt opnemen.
Binnendringing met medeplichtigheid van iemand die binnen mag, voor zover de feiten gerechtelijk vastgesteld zijn.
Diefstal gepleegd met geweld of waarbij de verzekerde persoon bedreigd werd.
U krijgt terug van uw brandverzekeraar de schade die u lijdt doordat uw spullen, woning, meubels,… verdwenen, vernield of beschadigd zijn als gevolg van vandalisme, diefstal of een poging daartoe. Er wordt terugbetaald in werkelijke waarde, dit wi lzeggen de waarde die u er voor betaalde min de slijtage.
De goederen moeten zich bevinden in de woning waarvoor u de diefstaldekking hebt afgesloten. Als aan die voorwaarde voldaan is, zijn volgende mensen tegen diefstal verzekerd:
de verzekeringsnemer, dat is de persoon die de verzekering aangegaan is
de echtgenoot van de verzekeringsnemer
alle personen die in de woning wonen die verzekerd is
het huispersoneel
de werknemers of vennoten van de verzekeringsnemer in de uitoefening van hun functie (bijvoorbeeld wanneer de verzekering afgesloten werd op naam van een vzw, dan is de beheerder van die vzw verzekerd)
In de bijzondere voorwaarden van het diefstalverzekeringscontract staan een aantal maximumbedragen opgesomd voor de schadevergoeding. Meestal worden die bepaald voor elk voorwerp, ongeacht van welke aard, en wordt er een maximumbedrag vastgesteld voor het geheel aan juwelen en geldwaarden (cash, cheques,…),...
Ook voor wat er zich in kelders, zolders, garages en bijgebouwen bevindt, geldt meestal een maximumbedrag voor de schadevergoeding. Ook voor het geheel van de goederen die tijdelijk elders dan in de woning opgeslagen zijn geldt een maximumbedrag. Soms zijn tuinmeubelen ook gedekt, maar ook daarbij kan een maximumbedrag gelden.
Wat doen wij voor u?
Op basis van een geijkt systeem zullen wij de waarde van uw inboedel bepalen.
In onze contactmomenten zal ook de brandverzekering mee bekeken worden om eventuele wijzigen te detecteren en zo de verzekering up to date te houden. Naar preventie toe zullen wij ook overlopen waar de mogelijke risicofactoren zitten om eventuele rampscenario's te kunnen voorkomen.
Verder hebben de verzekeraars hun eigen producten ontwikkeld, en hoewel er heel wat vergelijkbare kenmerken zijn, is het van belang voldoende aandacht te besteden aan de voorwaarden van het verzekeringscontract. Wij overlopen met u de verschillen tussen de polissen, om precies te weten wat de omvang van de dekkingen en de beperkingen ervan zijn. Zo bent u steeds voldoende verzekerd, en verzekerd tegen de zaken die u voor u belangrijk zijn. Samen stellen we ons de volgende cruciale vragen:
Wat is allemaal gedekt?
Tot welke bedragen gelden de vergoedingen?
Wat zijn de uitsluitingen?
Welke dienstverlening is er bij schade of wanneer ik een aanpassing wil doen?
Deze site gebruikt cookies en vergelijkbare technologiën. Meer info.Verdergaan
We maken bij het aanbieden van deze informatie en diensten gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Daarmee kan onder andere het gedrag van gebruikers op deze website anoniem worden geanalyseerd. U kan uw browser instellen om u te waarschuwen wanneer een cookie wordt aangemaakt of om de automatische aanmaak ervan te verhinderen. U kan het gebruik van cookies door deze website weigeren, maar dit kan wel de functionaliteit en het gebruiksgemak beperken.